andreanz.blogg.se

School Holidays
Skollov. Mycket aktiviteter, långa dagar och trötta barn... Om jag har förstått det hela rätt så har barnen här skola i två månader och sedan lov, och de är oftast väldigt slutkörda efter terminen.
 
Jag hade en hel del grejer planerat, så Andrea fick hejda mig lite. "Ta det lugnt. Tänk på dig själv. De behöver INTE göra saker varje dag." Och när jag funderade lite på det insåg jag att, nej, det måste de faktiskt inte.
Men jag är ju som jag är, så jag behöll ganska mycket av det iallafall. Vi åkte till en enorm lekpark, stranden, trampolinparken, bowlade... Ja, en hel del grejer! Och det var kul. Både för barnen och mig. Jag hade nog mer kul än vad jag skulle erkänna.
 
Det enda var väl att Hugo var sjuk första veckan. Slap cheek. Och andra veckan blev jag sjuk. Så vi behövde jobba en del kring det. 
Vi bakade chokladbollar! Gott och kul. Om ni kikar på bilden ovan, ser man hur Hugo är knallröd. Slap cheek, som gör att man får röda kinder. 
 
Bowling för första gången! Asha och Hugo hade aldrig testat på bowling, så det fick de göra under sitt lov. Superduktiga! Det var lite läskigt dock när Hugo sprang fram, halkade och slog i huvudet... Han vägrade gå fram igen, men som tur är lyckades vi komma på ett sätt att få honom att ha kul igen. 
 
Ett bra lov ändå. Med alla sjukdomar i åtanke tycker jag vi lyckades bra med att få ihop ett roligt lov!