andreanz.blogg.se

FIJI: DAG 7
Onsdag. Dagen efter cyklonen. Och Joannas födelsedag! Så vi ville hitta på något speciellt, vad vi gjorde var att åka till en strand en timme bort. Vi tog med oss en tjej som vi mötte på vår resort. 
Tyvärr var stranden långt från sin fulla potential. Det var en massa grenar och annan skit som var på stranden efter att cyklonen dragit fram. 
Men vi försökte hålla humöret uppe ändå! 
Det blev ett ganska snabbt besök på stranden. När vi at lunch fick Joanna ett sms om att hennes bankkort var blockat efter att någon tagit pengar från det. Inte den roligaste saken att få veta på sin födelsedag... 
Vi njöt av utsikten på vägen tillbaka! 
Ett besök i Nadi på vägen tillbaka. Vi fyllde på med de sista souvenirerna. 
På kvällen planerade vi att sjunga för Joanna. Vi berättade för hotellets personal att hon fyllde år och vi kom överens om när de skulle komma in. Så vi hade några andra som också kom över för att fira - som Emmi och Joanna träffat tidigare under resan. 
Det blev ändå en bra sista dag på resan! Dagen efter var samma som det varit de andra gångerna jag behövt säga hejdå. Den jobbiga känslan i kroppen och en tomhet efter att vi sagt hejdå...
 
Jag tar med mig en hel del från denna resa. Det var riktigt kul trots det dåliga vädret. Så jag har både viktiga erfarenheter och tankar med mig, blandat med fina minnen. Så Fiji bjöd inte på lika fint väder som jag önskat och därmed försvann en del aktiviteter. Men jag är ändå nöjd och glad över att jag åkte!