andreanz.blogg.se

Världens första kommersiella...
Bungjy! 
Det blev inget hopp denna gång men vi kollade på några som hoppade - jisses vilken kö! Detta var världens första kommersiella bungjy så det var klart man behövde kolla in det. 
När vi var utanför lokalen hörde vi en man som ropade "were you the driver of..." och jag blev riktigt orolig för att han skulle skälla ut mig för något med parkering eller något. Men han fortsatte med ordet "the white van" och jag kunde pusta ut. Jag hade dock rätt om det stora hela. Han började nämligen skälla ut föraren och well... Det var med all rätt. Personen hade nämligen tvärbromsat utan anledning mitt på motorvägen. Men det hade gått bra iallafall. Vi träffade på en familj från Sverige som vi pratade en hel del med. De var ute på en jorden-runt-resa och började närma sig slutet, de hade haft värsta äventyret I Europa, kryssning över Atlanten (tror jag), Karibien, USA, Asien, Australien och nu Nya Zeeland. Wow. 
 
Efter att ha stannat ett tag för att prata med familjen skulle vi nu köra vidare. Det var en 6 timmars vandring på schemat och då måste man ju börja i god tid. Och såklart hamnade vi i en hemsk kö. Den sträckte sig flera kilometer, antagligen mil, och det verkade inte finnas någon anledning eller system för att lösa det. Det visade sig vara ett vägarbete långt bort som orsakade det hela och eftersom trafiken bara gick åt ena hållet tog det extremt lång tid. Till det ska tilläggas att den andra vägen man kan åka var stängd, så alla behövde dela samma väg. Jaja. Till slut kom vi därifrån och tyckte mer synd om de som kom från andra hållet. De släpptes inte förbi lika ofta och kön där var extremt lång...