andreanz.blogg.se

Makara Walkway
Söndag fortsatte vi var utforskning och denna gång blev det Makara Walkway som ligger vid kusten. 3-4 timmar med solen som gassade på. 
Det blev ganska brant uppför backen, men det kändes helt okej efter att ha gjort Roy's Peak någon vecka innan och sen var ju utsikten inte att klaga på heller. 
Och vi njöt ordentligt när vi kom upp lite högre och kunde se en massa... 
Jag menar, titta på det här! Så vackert. 
Det var lite jobbigt att ta sig upp ibland dock, när det var mer klättring än vandring. 
När vi nådde toppen satte vi oss ner för en välförtjänt picknick. Efter det var det dags att ge sig av! 
Vi kom väldigt nära vindkraftverken som fanns bland kullarna. Jag minns när jag var liten och trodde att de var kanske 10 meter höga. De är en aning högre än så... 
Vi gick nerför för att göra resterande av vandringen längs med vattnet. Det var på den steniga stranden och det tog oss väldigt lång tid att ta oss framåt! 
När vi klättrade på några större stenar ramlade jag och slog i min arm och mitt ben... Det är fortfarande lite svullet, jag vet inte vad jag gjorde men det gör inte ont i alla fall. 
Efter vandringen gav vi oss av längs den smalaste vägen jag kört på. Det var knappt bekvämt att köra en bil, men den var gjord för två. Men, vi klarade oss! 
Två punkter blev alltså avkprickade under den helgen, yay! Och nu är vi taggade på mer.