andreanz.blogg.se

Vår sista dag i Wellington
Det var en del planerat inför sista dagen i den vackra staden Wellington. Så många gånger vi varit där innan, men denna gång upptäckte jag en massa nya saker. Så blir det när man har en sista möjlighet att se något, kanske någonsin. Många av sakerna var inte alls nya utan bara saker som jag inte lagt märke till tidigare. Men en sak var helt ny! När jag mötte Nora på stationen gick det runt en massa människor i mantel och med trollstav. Vi var såklart tvungna att se vad det var: ett tåg som åkte till The Wizarding Academy! Så himla coolt. Tyvärr kunde vi inte åka med det, men det var kul att se alla barn som var så glada över den här upplevelsen.
En attraktion som jag alltid har sett besökte vi såklart även denna dag. Jag pratar om hamnen och promenaden längs vattnet. Och jag måste säga att det var om möjligt vackrare än vanligt... Vädret var dessutom till vår fördel och det gjorde det magiskt! 
Det var inte bara glada miner, jag och Julie var väl glada över att se staden men också väldigt ledsna över att det var vår sista dag. Att göra allt en sista gång är väldigt intressant grej, man fattar inte riktigt att det är sista gången samtidigt som man gör det. Jag försökte att vara positiv genom det hela och såg det fina i att se allt detta och njuta av det. Marknaden var rolig att gå en vända på. 
En sista milkshake blev det! Och att den var gratis gjorde det inte sämre. 
En sista blick bland matmarknaden. 
Vår sista aktivitet under vår dag var att kolla på fyrverkerier. Det var för det maoriska nyåret - men jag såg det som ett firande för ett avslut på ett helt fantastiskt år. 
Och såklart en sista bild innan det var dags att lämna detta bakom oss.