andreanz.blogg.se

Skolkarnival på gång
Under flera veckor har barnen varit riktigt hypade över att skolkarnivalen snart var på gång! De har länge samlat ihop både kläder och leksaker på skolan, sådant man inte längre använder som ska säljas för att få in pengar till skolan. 
 
Alla familjer hade också i uppgift att baka minst en tårta/bakverk och ta med samt att ha en uppgift med någon av lekarna, sälja saker eller att sälja mat. 
 
För mig och barnen innebar det egentligen att man under en dag kunde springa runt för att äta god mat, dricka läsk och proppa sig full av godis. Och sen fanns det massa aktiviteter också! Till exempel gick jag och Asha in i en brandbil. 
Asha testade att åka en bump boat. Såg väldigt kul ut! 
Jag smakade en "Spider". Det är läsk med glass i, väldigt spännande smak men jag gillade det! 
Så det blev en dag på skolan med en massa glada barn och stressade föräldrar. Men jag måste säga att jag hade tur att jag bara kunde gå runt hursomhelst  och inte behöva oroa mig över att servera mat... 
 
Det var väldigt kul att vara där! Inte bara för att det var trevligt, men också för att det väckte minnen från när vi hade liknande evenemang på skolan när jag var liten.