andreanz.blogg.se

Queen Elizabeth Park
 En sak som var skönt efter att ha lämnat av Emmi och Joanna var att jag hade en liten tripp planerad för helgen. Ett bra sätt att få tankarna på något annat. Så det var jag, Julie och en ny au pair som heter Franscesca som skulle uppåt längs med kusten för att besöka Kapiti Island, som ni ser på bilden här under.
Men på fredag eftermiddag blev det ett besök till en park där vi vandrade runt. Där gick vi först en promenad längs med stranden, vi hade utsikt över ön där ute och kunde bara slappna av med ljudet från vågorna.
 Den obligatoriska selfien!
Det blev många roliga samtal och vi hade väldigt trevligt!
Vidare från stranden till nästa promenad längs med några dammar. Vi började dock vid en memorial för soldaterna som krigat i andra världskriget.
Även på denna promenad hade vi mycket vackert att se.
En massa får såg vi också! Ett av dessa hade en väldigt lång svans, supersöt! Såg dock ut som en mix av räv och får...
Bid entrén till parken fanns ett museum för spårvagnar och vi kikade lite snabbt.
Där hittade vi även en ponny som vi pratade med och klappade. Det tog ganska lång tid innan sen vågade komma bort till oss men när den väl kom dit var den väldigt mysig.
Det var alltså starten på vår helg! Vi tog oss vidare till Paraparaumu där vi skulle övernatta innan båten tog med oss till ön. Först blev det en kik på solnedgången och lite indisk mat!