andreanz.blogg.se

Månadens Au pair
Igår hittade jag ett paket utanför dörren. Jag trodde det var till Andrea först men såg sedan kitt efternamn. En försenad present, tänkte jag medan jag lämnade mina grejer i mitt rum.
 
När jag öppnat paketet såg jag att det var från min organisation och antog att det ju måste vara något de skickar ut runt denna tid på året. Men icke. Några minuter senare var jag alldeles tårögd, stolt och glad.
 
I paketet fanns en kopp (med kiwis som matchar min tatuering), en magnet och ett papper. På pappret fanns en nominering från min värdfamilj.
 
Nomineringen var för månadens Au pair. De hade alltså skickat in detta till organisationen där de röstat på en motivering.
 
Jag är Månadens Au pair. Wow.
 
En sån här sak gör att jag ännu mer känner att jag gjorde rätt val att åka. Och rätt familj. Älskar dem! 
Och ja jag vet att diplomet är skrynkligt...