andreanz.blogg.se

Sedan när är jag såhär sportig?
Så under tre veckor gick jag på ett sportevent varje helg. Först AFL, Australian Football, och sen två rugbymatcher. Det är intressant att kolla på matcherna, särskilt i början när jag inte förstår alla regler. Man kommer in i det dock! 
Vad som var coolt var också att I slutet fick man gå ut på planen och spela, ta bilder osv. 
 
Rugby har jag varit på en gång tidigare! Dock en annan typ av rugby för det finns tydligen två olika, jag har inte förstått skillnaden... Så här är en bild på hur snygg jag är i keps eller nåt. 
En väldigt udda grej som hände varje gång hemmalaget, Brisbane Broncos, gjorde en try (lägga ner bollen bakom motståndarens linje) kom lagets maskot ut och sprang ett varv. Det är alltså en riktig häst som är maskot, Buck. Jag vet inte om det är en grej men för mig var det väldigt udda. 
Det är kul att kunna gå på de här grejerna och att dras med i den härliga atmosfären, att dansa deras dans och att hurra på.
 
Det kommer även att bli cricket senare i år, en sport som jag inte alls fattar... Men jag lär mig! Kanske.