andreanz.blogg.se

Liten uppdatering
 Vi fick en ny medlem i familjen för lite drygt en månad sedan: valpen Harry! Han är döpt efter fotbollsspelaren Harry Kane, ja det var barnen som valde namnet. Sjukt söt och tur är det för han går mig på nerverna ett antal gånger varje dag... På bilden var han mycket mindre än han är idag, jag lägger upp en ny bild senare så man kan se skillnaden! 
En av de mest australiensiska grejer man kan göra är att ha en BBQ. Korv och hamburgare. Inte korv med bröd som vi har i Sverige. Här är det korv med rostbröd och grillad lök - inte rostad, grillad. Jag måste säga att det är riktigt gott! Så jag testade på att hjälpa till nere vid fotbollsklubben. Jag tycker jag gjorde ett bra jobb, alla verkade nöjda! Och jag fick komma tillbaka lite till mitt tidigare jobb genom att bemöta alla hungriga fotbollsspelare. 
En av de godaste luncher jag någonsin ätit var på Max Brenner. Det är en affär/kafé/restaurang där allt har med choklad att göra. Hur fantastiskt låter inte det?! Jag menar, kika på bilderna under... Får gåshud bara av att minnas hur gott det var! 
Tar med lite från en kväll i stan! Har blivit ett antal sådana i stan, många middagar. 
 
Jag är så glad att mitt sociala liv har kommit igång här borta! Det var lite konstigt att komma hit och inte känna någon. Skillnaden mellan att komma hit och att komma till Nya Zeeland var att det var starten på mitt nya äventyr. Här är jag på en ny plats, men äventyret är på ett sätt detsamma. Och att då helt plötsligt stå ensam igen... Ja, det var ensamt helt enkelt. Nu är jag inne i det igen - jag har hittat härliga människor att umgås med, rutinen sitter i, resor och event är planerade. Många bollar i luften - precis som jag vill ha det!