andreanz.blogg.se

Eurovision från andra sidan jorden
Och då var det dags. Eurovision 2018. Jag har varit mer taggad på det nu när är långt borta än vad jag har känt hemma i Sverige. Det är som en liten koppling till alla som är hemma. Enda problemet är ju det där med tidsskillnaden... Klockan 21 i Sverige betyder att den är 7 på morgonen här. Så det löstes genom en sleepover! Julie och Franscesca sov över här och vi gick upp tidigt för att laga frukost, sen kollade vi Eurovision medan vi åt frukost och snacks. Man kan definitelt säga att det är en av de mer minnesvärda gånger jag kollat på programmet. Att sitta tidigt på morgonen och kolla på det gjorde att det kändes väldigt knas. För lite mer genuin känsla drog vi för gardinerna och släckte ner - så det blev kväll ändå! Eller nåt. Det var roligt trevligt att se programmet med kompisar. Och dessutom fick Asha och Hugo en första gång av se det hela. De gillade det! Så nu hoppas jag på att de ser det även nästa år, vem vet, Nya Zeeland kanske kommer delta i framtiden? Jag menar, Australien är ju med...
Men att kika Eurovision I pyjamas och mysiga sockor måste jag säga var väldigt härligt och kanske till och med en framtida tradition!