andreanz.blogg.se

Nya erfarenheter
Nu när båda barnen går i skolan jobbar jag inte lika mycket, men för att få ihop mer tid och även nya erfarenheter så jobbar jag nu i skolan en gång i veckan. Det är lite blandat arbete - allt från att sortera böcker till att sitta ner med eleverna och hjälpa dem att lära sig läsa.
 
Första gången jag var där var jag inte alls säker på vad jag skulle få göra. Efter att jag fått höra att de haft andra au pairer där tidigare och det hade inte funkat, så kände jag att jag kanske skulle bli som en hjälpreda som bara gjorde sådant som de inte vill fixa själva. 
 
Som tur är blev det inte så. Jag gör vissa grejer såsom att rensa/sortera böcker medan barnen är iväg på samling och sedan är jag med barnen resten av dagen. Det har varit väldigt kul hittills men också lite utmanande. Inte för att själva grejerna i sig är jobbiga, men mer för att man gör saker annorlunda här än vad jag är van vid. Så det är helt enkelt att jag måste tänka om med vad jag säger och när jag säger det.
 
Men det är väldigt spännande att få denna erfarenhet! Bra inför framtiden för att hjälpa mig komma på vad jag vill göra med mitt liv... Basically.