andreanz.blogg.se

Kaitoke Regional Park
Jag och Julie har återupptagit uppdraget att ta sig runt till olika platser i närheten. Det är en hel lista över saker vi ska upptäcka. Vi planerade en del för en helg och satte igång!
 
Lördag var det Kaitoke Regional Park på schemat. Det är en av platserna där LOTR filmades, närmare bestämt Rivendell eller Vattnadal. Men, innan vi nådde den platsen blev det en vandring som började med en hängbro! 
Sedan hamnade vi i skogen där vi, som vanligt, hade en massa olika typer av träd. Men jag slutar aldrig häpnas över hur fantastiska skogar de har här. Man kan gå några steg och ha en helt annan omgivning jämfört med sekunderna innan och sedan ändras det lika snabbt igen. 
Vi tog oss genom skogen och hamnade sedan vid ytterligare en bro. 
Och till slut, huvudattraktionen! 
Vi kunde mäta oss vid denna stolpe för att se vilken varelse vi matchade. Jag var nästan lika lång som Gandalf! Tjoho. 
Allt som användes under filmandet har tagits bort förutom detta valv... 
... Så jag måste säga att som plats för filmning så var jag lite besviken över att man inte direkt såg något. Jag hade inte räknat med att allt skulle vara kvar, det visste jag att det inte var. Dock hade jag hoppats att se vissa saker från filmen i form av naturen. Jag måste säga att jag inte direkt kände igen så mycket...