andreanz.blogg.se

Greytown
Från Castlepoint hade vi inte en alltför lång väg att åka, men inte betyder det att det inte fanns något att göra på vägen! Miljöerna gjorde oss såklart nöjda, inte för att jag väntat mig något annat. 
Jag fick sätta ut på kartan var jag kommer ifrån! Äntligen. 
En riktigt charmigt samhälle vi åkte igenom på vägen var Greytown. Det var ett litet samhälle med en lång huvudgata full av butiker. Vi tog oss igenom alla butiker och det fanns mycket intressant. Väldigt "egna" saker helt enkelt. 
En butik vi hamnade i var en godisbutik där de hade fullt av internationellt godis. Jag köpte på en massa nya zeeländskt godis för att smaka allt jag ännu inte hunnit med. 
En fika blev det också! 
Vi köpte på oss praliner som vi tog med oss på en picknick. Gott!!! 
Detta blev ett utmärkt slut på en riktigt bra helg!