andreanz.blogg.se

En tid att säga hejdå
Det är helt galet att Katharina redan har åkt hem. Hon kom två veckor före mig, vilket ju också betyder att hon lämnar två veckor före mig. Och detta innebär i och med att jag har en vecka kvar, att hon redan är hemma i Tyskland. Helt galet. 
 
Helgen innan hon åkte spenderade jag, Julie och Katharina två heldagar i Wellington för att göra hennes favoriter. Det blev en del shopping men också: milkshakes! 
Vi åt även middag på Mama Brown's, självklart med en stor milkshake till! 
Alltså dessa... Så goda!!! 
Vår sista dag tillsammans var en kväll efter middagen. Vi gjorde äntligen det vi pratat om i 10 (!) månader. Dvs vänsterhänt bowling! Alla lyckades faktiskt riktigt bra! Det krävdes lätta klot och långsamma rullningar, samt väldigt mycket koncentration. Men det gick! Efter det åt vi glass på McDonald's innan det var dags för det oundvikliga - att säga hejdå. Det var jobbigt, men samtidigt förstod vi inte riktigt att det var hejdå. Jag kan inte riktigt ta in att det närmar sig och att vi nu säger hejdå på riktigt. 
Vi kommer såklart att se till att träffas igen! Våra hemländer ligger trots allt nära varandra. Och om det är något vi lärt oss av denna upplevelse är det att fyra timmar i bil för en resa över helgen är SÅ värt det!