andreanz.blogg.se

SYDNEY - DAG 5
Fredag morgon var jag som i en dimma av tankar. Julie hade åkt till flygplatsen. Jag var på egen hand. Att säga hejdå är aldrig kul, och nu satt jag har helt ensam. Men så vandrade jag runt en del. Jag satt ett tag utanför denna katedral och bara njöt av att vara där och då. 
Jag kollade upp på Sydney Tower.
Mitt första stopp var i China Town där jag gick runt på marknaden ett tag. Jag hade inte pengar för att köpa saker, eller utrymme i väskan för den delen (46kg. Hur lyckades jag med det?!) så det var kanske lika bra. Att kika runt var ändå trevligt. 
Jag gick runt lite i stadsdelen. 
Det blev lunch också. På restaurangen var det mer autentisk stämning än när man äter kinesisk mat hemma i Sverige. Jag beställde in min mat och vatten. Det var varmt vatten till maten och bestick fanns inte att finna, om man inte valde att äta med skeden maten serverades med. Efter att jag, pappa och Christoffer gjorde bort oss lite I New York på en liknande restaurang bestämde jag mig för att kämpa igenom med pinnarna. Och det gick väl inte helt jättebra, men jag lyckades allt mitt ris utan att fuska med skeden. Jag var mer stolt än vad jag kanske borde varit... 
Min dag själv i staden avslutade med att äta en donut framför operahuset medan jag pratade med pappa på messenger. Några sista minuter i solen och denna vy, innan jag tog mig tillbaka till boendet. 
Kvällen avslutades med pizza med Loes, vars plan blivit inställt så hon kom tillbaka. Det var skönt att få lite sällskap. Sista dagen i Sydney och det var snart att säga hejdå till staden (för denna gång)