andreanz.blogg.se

SYDNEY - DAG 4
Vi bestämde oss för att bege oss ut på en liten tripp så vi begav oss av med en färja. På vägen hade vi fantastiska vyer och kunde se hela Sydneys skyline breda ut sig. 
Vår resa gick till Watsons Bay. Ett riktigt mysigt ställe, så himla charmigt! 
Julie och jag gick en promenad kring området och hamnade på denna vackra strand! Självklart är mina andra bilder för stora för att laddas upp, så denna får duga. Vi köpte färsk apelsinjuice som avnjöts medan vi kollade ut över vattnet. En väldigt härlig plats, såpass nära att man kan se staden I bakgrunden, men ändå har vattnet där! 
Skyline! 
Det gav lite vibbar från Nya Zeeland när vi kom upp till fyren, det har blivit en hel del fyrar där borta. 
Detta var vår sista dag tillsammans i Sydney. Och därmed även sista dagen på väldigt länge där jag träffar Julie. Att säga hejdå hemma var svårt, men jag visste att jag skulle komma tillbaka efter ett år. Så vart det ju inte, men jag vet att jag kommer tillbaka för att träffa alla inom sinom tid. Med Julie är det en kompis som jag träffat väldigt ofta under året, rest med och upplevt något helt fantastiskt med. Att få vara iväg på ett sådant äventyr är obeskrivligt... Så, på vår sista kväll njöt vi av en riktigt fin middag: McDonald's. Och efter det blev det äntligen dags för något vi sett fram emot länge, nämligen Mamma Mia 2. Jag hade svårt att verkligen njuta av filmen eftersom jag visste att det snart var dags att säga hejdå. Men det är inget hejdå för evigt. Det är bara upp till oss att se till att vi träffas igen. Snart.