andreanz.blogg.se

Marlborough Sounds
En långhelg på gång och då blev det såklart att resa! Julie var nere på sydön redan så jag åkte ner med färjan för att möta henne i Picton. Jag har åkt färjan en gång tidigare, med mamma och Christoffer, men då var det mörkt så jag kunde inte se något. Är jag glad att jag åkte igen, i dagsljus? Kika på bilderna och gissa. 
Färgen på vattnet var helt otrolig. Tillsammans med kullarna som bredde ut sig gick det inte att annat än häpnas. Så otroligt vackert att jag bara stod ute på däck för att beundra det hela i blåsten. Men det var det allt värt! Jag pratade med en familj på färjan och blev inbjuden på lunch/fika någon gång framöver om jag befinner mig i närheten. De var så trevliga! Färjan denna gång var alltså minst sagt vackrare och mer avslappnande. Denna gång behövde jag inte fokusera på en massa kaos utan det var bara att njuta av utsikten och sällskapet. Härligt!