andreanz.blogg.se

FIJI: DAG 4
Den fjärde dagen var vädret lite halvbra så det enda vi egentligen gjorde var att åka ner till marinan igen. Där kollade vi på souvenirer och köpte cider.
 
Så dagen blev istället till för att prata, ta igen all tid som vi inte sett varandra. Det var en hel del att dela med sig av! Och så hade vi mycket tid att diskutera vad vi tyckte om Fiji. Vi hade en del grejer som vi lagt märke till var lite annorlunda på olika sätt. En var att det inte fanns något säkerhetsbälte i baksätet när vi åkte taxi, nej det var enbart för föraren och passageraren som satt i framsätet. Det kändes ju inte helt hundra när de körde lite smått galet... Men, det fanns inte så mycket att göra än att hoppas på att vi skulle överleva färden. Jag kan också tillägga att det inte var ALLA taxis som hade det så, men hade de bältet kunde man inte fästa det någonstans. Så jag menar, same same. 
 
Alla var också extremt trevliga och hjälpsamma, lite som i Nya Zeeland. En sak som dock slog oss alla var att Fiji i verkligheten var väldigt olikt Fiji på bilderna. Jag kommer att berätta mer om det i nästa inlägg, men det var något som vi alla snabbt la märke till.
 
Slutligen. Något som jag personligen kommer komma ihåg under väldigt lång tid som något av det bästa under resan var den kvällen. Vissa andra i mitt sällskap skulle nog helst vilja glömma. Jag kommer inte gå in på det mer än det involverade en klängig 60-åring, en obehaglig kvinna, oönskade drinkar, fnitter, en högljudd kiwi, en puss och en söt fransman...  Resten får ni föreställa er själva!