andreanz.blogg.se

Tauranga: glass och Mt Maunganui
Jag hade inte hört talats om Tauranga förrän jag och Alice började kika på vad vi skulle göra under vår bonusdag. Av en slump såg jag staden och tyckte att det verkade intressant. Alice, däremot, visste en hel del! Och det visade sig att det var ett ställe jag är riktigt glad att jag sett!
 
Vi började besöket med en glass, välförtjänt efter allt promenerande vi gjort i nationalparken och vid vattenfallet.
Nästa uppdrag var att ta oss upp på toppen av kullen/berget/toppen/vad-man-nu-ska-kalla-det...
Efter att vi kommit drygt halvvägs upp började det bli väldigt jobbigt. Jag som är hyfsat (...) tävlingsinriktad kände att det var en utmaning även för mitt ego med alla som passerade oss. Men med lite envishet, pauser och vatten kämpade vi oss hela vägen!
Stolt var jag när jag nådde toppen! Sedan var det ju bara att ta sig ner...
 
Vi fick komma nära lammen, det var mysigt. 
 
Därefter bar det av mot Rotorua igen, för att lämna tillbaka bilen och äta middag.