andreanz.blogg.se

Rugby
I fredags var det en dag full av aktiviteter. Både Asha och Hugo var hemma: Hugo är alltid hemma på fredagar och Asha mådde inte bra.
 
På morgon var det simskola, sedan lekland, håll igång hemma och simskola igen. Därefter bar det av mot farmor så att jag och Liam skulle kunna åka på rugby. 
Min första rugbymatch! Jag hade knappt sett det på tv, så jag hade ingen aning om vad det gick ut på. Så I början var det knas när folk helt plötsligt applåderade efter vad som för mig verkade som ingenting. Snabbt lärde jag mig en del av grundreglerna och allt eftersom matchen fortsatte började det hela verka mindre udda.
Något av det mest underhållande var en kvinna som satt två rader ner, och en pojke raden mittemellan. Hon skrek aktivt, gjorde gester osv. Pojken härmade allt hon gjorde. Han var riktigt engagerad! Det jag kommer ihåg bäst är när hon skrev "What the FUCK" och den lilla pojken skrev, med samma intensitet, samma sak. Hans pappa skämdes ihjäl och kollade runt omkring för att se vem som hört...
 
Så, vilka vann? Hemmalaget! Jippi!