andreanz.blogg.se

Rotorua: rafting
Söndag morgon var det dags för nästa äventyr: rafting!
 
Det var inte förrän vi satt i bussen på väg ut mot floden som jag blev riktigt nervös. Våra instruktörer gick igenom vad vi skulle göra om vi föll av båten, fastnade i något, båten välte... Jag insåg där och då att det faktiskt kunde hända ganska mycket. 
 
Jag och Alice hade framsätet i båten. Med andra ord var vi stänkskydd för resten av vårt sällskap! Kanske inte mitt smartaste drag med tanke på att jag var sjuk... Men men. Man vill ju ha den fulla upplevelsen! Och det fick vi.
 
Rafting visade sig vara otroligt kul! Inte för att jag väntat mig något annat, men det var verkligen något jag kan tänka mig att göra igen. 
 
Vi åkte nerför forsen, ibland riktigt snabbt och brant, och åh så kul det var! Jag skrattade åt Alice när hon blev dränkt och fick äta upp det 30 sekunder senare när vågen slog till på min sida. Och tvärtom.
 
Tyvärr filmade jag inget och tog heller inga bilder. Jag hörde en skräckhistoria någon vecka innan om en kille som tappade sin GoPro i forsen. Ville inte göra en sån... Så jag nöjer mig med mina minnen! ;)