andreanz.blogg.se

Nelson: WOW Museum
Vi var inte riktigt säkra på om vi skulle hinna eller inte, klockan var 15:30 och det var tankning av bil plus komma till uthyrningen i tid. Före 16.
 
När vi tankat bilen kunde vi inte komma ut på vägen igen. Rusningstrafik. Shit. Tiden tickade. Tja, museum före lämning av bilen var ju verkligen uteslutet.
 
15:52. Vi parkerade bilen och får syn på kvinnan från uthyrningen. Hon bad oss lugna ner oss och undrade om vi skulle direkt till flyget. Nej. Hon erbjöd sig att skjutsa oss, inte bara till flyget... Hon skjutsade oss till museet först.
 
WOW - World of Wearable Arts Museum.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig när jag kom in där. Men det var coolt. Det är kläder i en mix med konstverk. Så, konst du har på dig. Typ.
Andra halvan är full med bilar - gamla bilar. 
Det knasigaste av allt var när vi följde en skylt för att se mer, vi hamnade utomhus vid något som liknade ett lager eller sopställe. Men det var rätt. För lite längre fram fortsatte faktiskt turen.
 
Vi hann i tid till vårt flyg och ja... Resan som helhet tycker jag var helt fantastisk! :) Allt vi ville se, hann vi se. Och mer därtill!