andreanz.blogg.se

En spännande fika
Jag och Stefanie skulle fika tillsammans, en sista aktivitet innan hon skulle till Auckland. 
 
Vi åkte ner till ett kafé och kikade efter något att äta. En trippel chokladbrownie. Mums! Efter att ha betalat satte vi oss ner och väntade på vår fika. Den kom in: varm choklad och brownie.
 
Eftersom jag har en grej för att lukta på min mat gjorde jag såklart det även nu. Jordnötter. Jag frågade servitrisen om det var jordnötter i. Det stod inget på skylten vid fikat, så efter ett samtal med några kollegor fick vi veta att japp. Det var jordnötter i. Så jag fick pengarna tillbaka, nytt fika och tjugo ursäkter. 
 
Efter en stund kom det nya in. Jag luktade såklart på det också för att vara säker. Inget. 
 
Dock hade de hällt nötter över min tallrik, under min glass. Vilket jag kände var väldigt intelligent då jag alldeles precis förklarat att jag var allergisk...
Det var gott I varje fall! Stefanie fick dock äta glassen. 
 
Det är lite konstigt nu, Stefanie åkte ju dagen efter. Alltså för nästan en och en halv vecka sedan. Så knas att inte se henne vid lämning och hämtning på skolan...  Hon verkar ha det bra nu i varje fall! Och det är trots allt det viktigaste.