andreanz.blogg.se

Lyttleton
I fredags kväll satte jag mig på planet för att åka ner till Christchurch. Ett väldigt skakigt flyg senare landade jag och möttes upp av Minna. Vi var på orientation i Auckland tillsammans och bestämde oss för ett tag sen för att åka och hälsa på varandra, se hur den andre har det och så. Hon är också svensk! (Hej Minna, om du läser detta!)
 
Hon bor i ett område som heter Lyttleton, lite utanför Christchurch. På kvällen när vi kom fram såg jag inte jättemycket men på morgonen dock - otrolig utsikt!
Varje vecka har de en marknad nere vid en av de större gatorna. Mat, kläder, smycken, osv. Jag hittade en riktigt vacker skål som jag köpte. 
Efter marknaden köpte vi frukt och grönsaker för att göra lite lunch att ha med till den botaniska trädgården. Och lite onyttigt såklart!
 
Lyttleton var otroligt, otroligt charmigt. Det kändes väldigt... "Utomlands." Det är bästa sättet jag kan beskriva det, för det var helt enkelt väldigt annorlunda från jag är van vid men kändes samtidigt väldigt välkomnande!