andreanz.blogg.se

Besök från Christchurch
I helgen kom Minna över för att hälsa på! Det är alltså den svenska tjejen från min orientation, hon som jag hälsade I Christchurch för några veckor sedan.
 
Jag fick göra en premiär på att köra till flygplatsen och det gick väl ändå bra. Vi fick se lite granar med ljusslingor när vi åkte längs med vattnet och kikade även på skylinen. 
Lördag morgon gick vi upp tidigt för att göra en promenad i reservatet! Det var jag, Minna och Andrea som tog oss upp på toppen. 
Efter vår promenad käkade vi fish and chips vid stranden och fortsatte sedan rundturen i området. 
Vi tog oss in till Wellington där vi gick längs med vattnet, kikade på marknaden, shoppade och drack milkshakes. Det finns en helt underbar affär som säljer saker som driver om Nya Zeeland. En massa puns och grejer - riktigt roligt. Så dit lär jag gå igen. 
 
Söndag var det dags för Minna att åka hem till Christchurch igen. Jag och Asha skjutsade ut henne dot och stannade lite snabbt på vägen hem. 
Dagen och helgen avslutades med lite häng för mig och Asha!