andreanz.blogg.se

Recap första veckan
Det är knas att jag bara varit borta i två veckor när jag tänker på hur mycket som hänt. 
 
Förra fredagen träffade jag familjen för första gången, på flygplatsen, efter vad som måste vara min läskigaste landning hittills... Man flyger in över havet så planet åker så otroligt lågt på grund av vinden, och sedan åker det upp för att avsluta på landningsbanan som är precis vid havskanten...
 
I onsdags var jag och Hugo, det ena barnet jag har hand om, inne i Wellington för att kolla runt. Vi sprang runt i en park, pratade om hur vi skulle få en familj av pingviner att kunna bosätta sig i fontänen... All the good stuff. På vägen hem åkte vi tåg, något som Hugo är extremt fascinerad av! Jag fick höra en massa om hur tag funkar och han fick en liten photoshoot med ett lok. 
 
 
 
Vi har haft smakprov av svenskt och nya zeeländskt godis, mestadels choklad. Jag lät dem även smaka djungelvrål. Låt oss sammanfatta det som en inte så populär smakupplevelse, men lite underhållande för mig. Jag hittade dock en ny favorit: röd lakrits med smak av hallon, med mjölkchoklad inuti! Mmmm. 
 
Jag har även testat på att laga mat på lavasten (?)
 
Och något som gjorde mig så glad... Jag fick en present idag efter middagen som tack för första veckan! Så gulligt!! 
 
Det har varit en härlig vecka med massor av nya erfarenheter och saker att se. Så nu är det dags att göra sig redo för en ny vecka och allt vad denna har att göra med sig! :-)