andreanz.blogg.se

Wellington!
Igår var jag inne i Wellington för att träffa Lynn, en au pair från Tyskland. Vi var på samma orientation tillsammans i Auckland, så det var jättekul att träffa henne igen för att se hur allt går! 
 
Tanken var att gå till någon av sevärdheterna i stan, men vi satt för länge och pratade... Så det hade vi inte tid med. Istället gick vi förbi stadsbiblioteket där Lynn var snäll nog att låta mig låna några böcker med hennes kort. Efter mycket om och men bestämde jag mig för att jag kan hitta något att sysselsätta mig med under det här året. Så nu ska jag försöka lära mig japanska, det blir spännande haha! 
 
Vi gick längs med vattnet, tog en fika, åt glass, kikade runt inne bland huvudgatorna, gick på marknad... Det var supertrevligt! Så om några veckor ska vi ses igen och faktiskt åka till utkiksplatsen eller den botaniska trädgården!