andreanz.blogg.se

Raetihi
I helgen var jag och min värdfamilj iväg på en liten resa till Raetihi. Eller som barnen känner till det... Till snön. Jag har nog aldrig känt mig så vilsen angående vilken månad det är. Det är augusti, men det är vinter. Jag blir hela tiden förvirrad när Andrea, mamman i familjen, pratar om hur våren är på väg och jag tänker "aa i april typ" men så fortsätter hon med att det är i september... 
 
Hursomhelst, resan. 
På vägen till bergen stannade vi på en restaurang som hade en hel pennkollektion. 95 000 pennor i taket. Över 250 000 i hela kollektionen. 
 
Utsikten över bergen var helt fantastisk! Vi körde hundra meter och plötsligt hade vi en helt ny vy. 
Uppe på berget njöt vi av utsikten och byggde en snögubbe. Eller ja... Försökte i varje fall. Den gick hem hos andra besökare, många stannade för att kolla närmare på den och flera fotade den. Detta gjorde Asha väldigt stolt eftersom hon var skaparen av mästerverket... 
 
Efter att vi varit ute hela dagen var vi trötta och hungriga, så vi köpte med oss fika. Supergott! Detta följdes upp av en massiv mängd mat och marshmallows. 
 
Resan avslutades med en helt otroligt fantastisk utsikt. Det var Nya Zeeland. Uppenbarligen. Nej men det är bästa sättet att beskriva det på. Vad jag alltid tänkt mig att Nya Zeeland ska vara. Kullar och berg överallt. Grönt. Vackert, så otroligt vackert. 
Tyvärr hade inte möjlighet att ta så många bilder på resan hem, men jag ska tillbaka! En gång för att åka skidor, backarna såg ut att vara grymma! Ytterligare en gång för att göra en vandring på vulkanen under sommaren...
 
Helgen var grym helt enkelt! 
#1 - Anonym

Härliga bilder☺☺ Kram Sussie