andreanz.blogg.se

Att vara au pair
Så... Idag har det gått en månad sedan jag träffade min värdfamilj. En månad. Det har gått så otroligt fort! 
 
Jag tänkte att det kanske kan vara intressant att få veta lite vad jag sysslar med här borta, för allt är inte vandringar och dagar i stan...
 
En vanlig dag:
-Jag går upp vid 6:30 för att duscha och göra mig i ordning. Sedan äter jag frukost med barnen och ser till att de äter ordentligt, medan jag packar deras lunchlådor.
-Vi åker iväg till förskolan där Hugo lämnas och åker vidare till Ashas skola. Jag är oftast klar vid 9.
-Efter drop offs är jag ledig fram till att jag hämtar upp barnen. Då träffar jag ändra au pairer, tränar, går en promenad eller bara hänger hemma.
-Klockan 14:30 hämtar jag barnen och beroende på hur pigga vi är samt vädret hittar vi något eller åker hem.
-Läxor ska göras och middag ska lagas. Efter det slutar jag för dagen. 
 
Onsdagar och fredagar har Hugo ingen förskola så då har jag hand om honom hela dagen. Vi hittar på lite vad som helst. Play dates, utflykter, bygger tågbanor... Vad vi nu känner för. 
 
Det är faktiskt helt sjukt att jag varit här i en månad. Jag träffade en helt nyanländ au pair idag och det var spännande att se hur han ser saker och ting. Jag tänkte i princip exakt likadant när jag dök upp, allt var så nytt. Men nu känns det verkligen som att jag kommit in i rutinen. Jag hittar i området, har träffat massa härliga människor... Det känns riktigt bra! Jag kan inte säga annat än att jag är otroligt glad att jag valde att åka!! 
Det är som att jag fått extra familjemedlemmar. De är så otroligt fina allihopa!